Youké dolblij met nieuw calisthenicsplein

Sporten met eigen lichaamsgewicht

De kinderen die tijdelijk wonen bij Youké aan de Verlengde Slotlaan in Zeist, maken er al een tijdje gebruik van en nu is het calisthenicsplein op deze locatie van Youké ook officieel geopend. Door coronamaatregelen moest dat even worden uitgesteld. Het calisthenicsplein kon worden aangelegd dankzij bijdragen van Kiwanis Zeist-Kromme Rijn en de Stichting van het Kind. Calisthenics is een verzamelnaam voor oefeningen die worden uitgevoerd met het eigen lichaamsgewicht, in combinatie met minimale apparatuur.

Op hun locatie in Zeist biedt Youké een woon- en behandelplek voor kinderen tussen de 6 en 12 jaar waarvoor het lastig is om thuis te wonen. De kinderen blijven daar zo kort als kan maar zo lang als nodig is. Bij de officiële openstelling waren Kiwanis Zeist en de Stichting van het Kind aanwezig en verzorgden de opening samen met Youké.

Jan Willem Pikaar, de president van Kiwanis Zeist: 'Wij organiseren jaarlijks een verkoop van chocoladeletters aan bedrijven. Met de opbrengst van deze actie sponsort Kiwanis Zeist goede doelen in de regio. Deze doelen zijn gericht op kinderen die extra hulp kunnen gebruiken. Wij zijn blij Youké te kunnen helpen met deze mooie speelinstallatie'

Henriette Afman, teamhoofd van Youké: 'You are okay, dat is waar Youké voor staat. En dit grote kado geeft de kinderen het gevoel dat ze belangrijk zijn, niet vergeten worden en het geeft hen een heerlijke speelplek om hun energie kwijt te kunnen. Fantastisch dat Kiwanis en Stichting van het Kind zich hiervoor ingezet hebben!'