Kiwanis Zeist biedt meer dan 200 fietsen aan voor AZC Zeist

Op vrijdag 13 mei zijn door Serviceclub Kiwanis Zeist de eerste fietsen aangeboden aan Rolf Willemsen van het AZC Zeist. Op deze locatie in Huis ter Heide, verblijven momenteel meer dan 280 Afghaanse vluchtelingen. Dit zijn met name gezinnen die een nieuw bestaan moeten opbouwen in Nederland. Hierbij is vervoer naar school, de winkel of sporten belangrijk. Ouders moeten in staat zijn kinderen te begeleiden. Daarnaast is een uitje als gezin op de fiets van belang voor het welzijn van het kind. En daar wil de serviceclub Kiwanis Zeist deze vluchtelingen bij helpen. In totaal zijn er in de zomerperiode meer dan 200 fietsen geregeld voor deze Afghaanse vluchtelingen, in een mix van kinderfietsen en fietsen voor volwassenen.