De Dijckhof dolblij met nieuwe calisthenicsplein

Sporten met eigen lichaamsgewicht
De jongeren die wonen en werken bij zorgboerderij De Dijckhof in Driebergen, maken er al een tijdje gebruik van, maar nu pas is het calisthenicsplein op deze locatie van Pluryn officieel geopend. Door corona moest dat even worden uitgesteld. Het calisthenicsplein kon worden aangelegd dankzij bijdragen van Kiwanis Zeist-Kromme Rijn en de Stichting van het Kind.

Bekijk hier het beeldverslag van de feestelijke opening.

Calisthenics is een verzamelnaam voor oefeningen die worden uitgevoerd met het eigen lichaamsgewicht, in combinatie met minimale apparatuur.
Connery en Rick, jongeren van De Dijckhof, knipten het lint van de nieuwe sportvoorziening door, waarna er een workshop startte door enkele gespierde sporters van de Nederlandse Calisthenics Bond. Zij lieten jongeren zien dat je iets wat onmogelijk lijkt, toch kunt bereiken door veel te oefenen. Na een flitsende show gingen ze samen met de jongeren en begeleiders aan de slag. Dat was even zweten voor de deelnemers.

Kiwanisclub Zeist-Kromme Rijn en Stichting van het Kind waren beide present tijdens de opening. De bezoekers kregen een rondleiding over het terrein van De Dijckhof en een mand met zelfgekweekte groente mee naar huis als bedankje.

De Dijckhof is een zorgboerderij met een woonvoorziening, dagbehandeling en dagbesteding voor jongeren van 15 tot 23 jaar, met en zonder een (licht) verstandelijke beperking.

Kiwanis Zeist-Kromme Rijn organiseert jaarlijks de verkoop van chocoladeletters aan bevriende bedrijven. Met de opbrengst van deze actie sponsort Kiwanis Zeist-Kromme Rijn goede doelen in de regio. Deze doelen zijn gericht op kinderen die extra hulp
kunnen gebruiken.